Vandaag verzonden
Assortiment
Grote voorraad
Service en vakmanschap!
bedrijfsfotografie

Op-en-top professionele bedrijfsfotografie: zó pak je dat aan!

Bedrijven hebben behoefte aan heel wat verschillende foto’s. Denk maar aan beelden voor brochures, websites, advertenties, etc. Voor fotografen liggen er in de bedrijfswereld dan ook heel wat kansen. Maar hoe pak je dat het best aan? We maken je wegwijs in de wereld van de bedrijfsfotografie.

Verschillende soorten bedrijfsfotografie
 

Allereerst: bedrijfsfotografie of zakelijke fotografie is geen specifiek genre. We bedoelen er enkel mee dat je klant een bedrijf is, dat jouw beelden wil gebruiken voor hun communicatiekanalen. Daarmee onderscheidt bedrijfsfotografie zich van kunstfotografie, persfotografie of fotografie in opdracht van particulieren.

In de praktijk kan bedrijfsfotografie verschillende vormen aannemen. Denk maar aan:

Verzorg je communicatie
 

Als je je wil toeleggen op bedrijfsfotografie, is het belangrijk dat je je bewust bent van je doelpubliek en dat je te allen tijde professioneel blijft. Zo doe je er goed aan om je zakelijk op te stellen in je persoonlijke communicatie (mails, telefoontjes, …). Verder is een goed ogende website cruciaal om je werk voor te stellen en potentiële klanten te overtuigen.
 

Maak goede afspraken
 

Als je een opdracht voor een bedrijf gaat uitvoeren, is het belangrijk om op voorhand alle details van de samenwerking op papier te zetten. Wat houdt de opdracht precies in? Hoe en wanneer wordt die uitgevoerd? Welke prijs komen jullie overeen? Wat is er in die prijs inbegrepen en wat niet?

Maak duidelijke en concrete afspraken, zodat geen van beide partijen voor verrassingen komt te staan. Sta op je strepen en onderhandel over correcte voorwaarden.
 

Houd altijd je klant voor ogen
 

Als een bedrijf jou een opdracht toevertrouwt, is dat omdat ze ervan overtuigd zijn dat jij de klus tot een goed einde zult brengen. Uiteraard mag je in je eigen stijl werken – dat is waarschijnlijk de reden waarom ze jou gekozen hebben – maar toch is het belangrijk om altijd je klant en zijn verwachtingen in het achterhoofd te houden. Je klant heeft namelijk een bepaald doel voor ogen en daar moeten jouw foto’s aan voldoen. Het is dan ook logisch dat je klant altijd het laatste woord heeft.



Over de Auteur

Ons team bestaat uit een gedreven groep mensen met een passie voor alles wat met fotografie te maken heeft. Hou je van digitale fotografie of ga je eerder voor de nostalgie van analoge fotografie? Ook dan ben je bij Grobet aan het juiste adres. Aangezien wij over een ruim assortiment en veel vakkennis beschikken, willen we via onze blog jouw keuze vergemakkelijken. Nog niet de juiste informatie gevonden? Dan kunnen we je ongetwijfeld voorthelpen. In onze winkel in het centrum van Antwerpen staan onze specialisten altijd paraat.


Tags: bedrijfsfotografiezakelijke fotografie, zakelijk portret, bedrijfsfotograaf, commerciële fotografie

Categorie: Tips & Tricks